דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור בית השקעות לניהול קופות חסכון - גמל ופנסיה 

מאת    [ 09/08/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 4601 פעמים ]

כאשר באים לבחור בית השקעות ישנם גורמים שונים אליהם כדאי להתייחס, בינהם העיקריים הם התשואה, דמי הניהול, רמת השירות ומוניטין בית ההשקעות. כאשר הגוף המשקיע מייצג קבוצת אנשים, כגון ועדי עובדים, חשוב לזכור כי בידי הועד כח לנהל משא ומתן בשם כל העמיתים העתידיים אותם הועד יביא לבית ההשקעות ולנצל את הכח שניתן לועד כדי להשיג דמי ניהול טובים יותר עבור העובדים.

מוניטין וניסיון של בית ההשקעות

כאשר באים לבחור בית השקעות, חשוב לבחור בבית השקעות שיש לו ניסיון רב בניהול תיקי השקעות ובניהול קופות גמל ופנסיה. מוניטין טוב של בית ההשקעות, המלצות ממשקיעים שמנוהלים על ידו הם בעלי משקל רב בבחירת בית ההשקעות הנכון.

כאשר בודקים את מוניטין בית ההשקעות והניסיון המצטבר שיש לו בניהול תיקים חשוב לקחת בחשבון לא רק את הניסיון שיש לבית ההשקעות ככלל, אלא גם למנהל תיק ההשקעות מולו תעבדו באופן אישי.

חשוב לבדוק גם את הותק שיש לעובדים ולמנהלי תיקי ההשקעות בחברה עצמה. רצוי לבחור בית השקעות יציב גם מבחינת תחלופת העובדים.

דמי ניהול של בית ההשקעות

בתי השקעות שונים זה מזה בגובה דמי הניהול שהם גובים. התשלום לבית ההשקעות הוא דרך דמי ניהול הנגבים כאחוז נגזר מערכו הכולל של תיק ההשקעות, עמלות קניה ומכירה ודמי שמירה. ישנם בתי השקעות אשר לא גובים דמי שמירה, ובנוסף בתי ההשקעות נבדלים זה מזה בגובה דמי הניהול והעמלות אותם הם גובים. לרב, כאשר מדובר בבית השקעות שאינו מנוהל על ידי בנק והוא חבר בורסה בעצמו, דמי השמירה שיגבו יהיו נמוכים או לא קיימים.

לגוף מאורגן המייצג כח השקעה גדול, יש יכולת ניהול משא ומתן טובה מול בתי ההשקעות והם יכולים להוציא מהם דמי ניהול נמוכים במיוחד והנחה בעמלות כאשר הם חותמים על הסכמים קיבוציים. חשוב לנצל כח זה כדי להגדיל את התשואות שמתקבלות על ההשקעות, תשואות בהן דמי ניהול גבוהים נוגסים ומקטינים.

תשואה וסיכון בבחירת בתי השקעות

אולי המדד החשוב ביותר בבחירת בית השקעות הוא בחינת התשואות אותן משיג בית ההשקעות על ניהול תיקים. כאשר מדובר בקופות גמל וקרנות פנסיה, ניהול ארוך טווח חשוב במיוחד. לכל בית השקעות נקודות חוזק וחולשה, מחלקות מחקר המתמכות בתחומים שונים ובשיטות ניתוח שונות.

כאשר בוחנים את תשואות בתי ההשקעות חשוב לזכור להשוות את התשואות המתקבלות לבתי השקעות אחרים המנהלים מדיניות סיכון דומה. ככלל, ככל שרמת הסיכון עולה כך גם הסיכוי לתשואה גבוהה עולה, אולם במקרים רבים רצוי להגביל את רמת חשיפה לסיכון כדי להמנע מפגיעה בפנסיית העובדים.

נושא נוסף אותו חשוב להדגיש היא בחינת תשואת בית ההשקעות לאורך זמן. קרנות פנסיה וקופות גמל הן אמצעי השקעה לטווח ארוך במיוחד. כאשר באים לבחון את כדאיות התשואות, כדאי להשוות את התשואות שהתקבלו לאורך מספר שנים, לאחר קיזוז דמי הניהול שנגבו. באופן זה תוכלו להתרשם באופן ברור יותר על התשואות הריאליות הצפויות למשקיעים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב